luni, 19 noiembrie 2012

Lacul roz pentru Pink Mondays

Dayli Mail publică o galerie foto spectaculoasă, cu un lac din Senegal colorat în roz datorită unei alge microscopice şi a concentraţiei mari de săruri, care ajunge până la 40%.
La fel ca în Marea Moartă, cei care se scaldă în Lacul Retba pot pluti cu uşurinţă, datorită concentraţiei de săruri.



Microbiologul Michael Danson, de la Universitatea din Bath, spune că responsabilă pentru culoarea roz a lacului este alga microscopică Dunaliella salina, „care iubeşte sarea”.
Localnicii intră des în Lacul Retba, pentru a aduna sarea, dar trebuie să se ungă în prealabil cu unt de Shea (arbore specific african), pentru a-şi proteja pielea de nivelul ridicat de salinitate.

                                                         
                                                         


...pasarile pot fi gasite pe Lacul Nakuru sau pe Bogoria

Am intrat din intamplare intr-o lume tare ciudata,necunoscuta de mine.Apa e roz,zapada roz vietati roz...exact ca lunea din Pink Mondays

15 comentarii:

  1. Angi, e chiar atragator acel roz-bonbon, mai ales delfinu', animalu' meu preferat!:-) Ai omis flamanzii roz!;-) Cre'ca-i o culoare vesela, optimista. La circa 150kms d-aci, pe malu' Mediteranei, la Gruissan, exista "mini-lacuri" de-aceeasi culoare, din care se extrage sarea:
    http://www.ville-gruissan.fr/le-salin-de-l-ile-saint-martin
    - - -
    off-topic... facui o incurisune prin paduricea mea, voilà de vezi:
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2012/11/19/noiembrie-n-codrutu-mieu/
    ===
    Seara placuta! Mélanie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa omit eu frumosii flamanzi roz.:))Sunt cu miile sub dragalasul delfin(si al meu animal preferat tot dansul e;).
      Cred ca e un vis sa vezi de-adevaratelea asa ceva.
      Imediat o iau prin padurile tale!:)
      Seara frumoasa!

      Ștergere
    2. Meine liebe Angi, bag seama ca suntem pe-aceeasi lungime de unde si de valuri cu "flippers"-ii aka delfinii...:-) Da, flamanzii sunt minunati, gingasi, gratiosi, eleganti... În Florida, am vazut si lopatari roz pentru prima-data! Guten nacht und danke schön!:-) Mélanie

      Ștergere
  2. Exact de flamingo am vrut sa-ti amintesc. Mi-a luat-*o inainte, melanie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am un roi intreg sub delfin.Da numai pe cuvantul "pasarile":)

      Ștergere
  3. Nu mă omor după roz, dragă Angi, dar, să te îmbăiezi în sare de culoarea zambilei trebuie să fie extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si nici nu mai conteaza daca stii sau nu sa inoti.Apa te tine la suprafata.:)

      Ștergere
    2. Și nu contează dacă mai înghiți câte o gură/două..că e cu aromă de zambile!

      Ștergere
  4. Imagini foarte deosebite la fel ca si locurile unde au fost facute! Nu am auzit vre-o data de acel lac! O saptamana minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu descopar unele locuri pe care nici prin cap nu=mi trecea ca ar putea exista.
      Natura surprinde de fiecare data.

      Ștergere
  5. Ce rozuri minunate! Splendid!
    N-am postat niciodata la Pink Monday...dar mai arunc cate un ochi la cate-o postare deosebita, cum e si aceasta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa mi s-a parut si mie!Apoi cautand am descoperit lucruri si mai interesante.
      Pupici!

      Ștergere
  6. La vie en rose...minunate locuri, lacuri, pasari, mamifere...da; ca zapada aia roz nu-i niciuna! ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei,cine vorbeste!
      Viata ta pe langa faptul ca e roz,mai e si duuulce!:)
      Pupici !:)
      Zapada poate ca-i bezea...

      Ștergere