luni, 1 aprilie 2013

Lunea de Paste la Remetea

Lunea  de Paste e la fel de frumoasa,poate mai frumoasa la Remetea.
FIecare fata are parte de parfumul baietilor,ca nu cumva sa se ofileasca anul aceste.
Daca eu a trebuit sa fiu la scoala,ieri am primit stropitorii,care dupa obiceiul stravechiau trecut pragul casei cu o poezie sau o urare frumoasa,apoi  m-au inmiresmat cu parfumul lor,apoi si-au ales un ou din multele pe care le-am vopsit in Vinerea Mare.
Nici vremea rea nu i-a oprit ieri pe oameni sa se viziteze pentru a putea petrece cateva ore alaturiu de cei dragi,dar parca vad ca si azi agitatia este la maxim pe strazile Remete.
Pun niste poze  din alti ani!


Bucuria e la fel pentru orice varsta!


14 comentarii:

  1. superb! imi amintesc cu drag :) aici nu exista acest obicei al "stopitului".
    Mama povestea ca într-un an, soferul din institutul in care lucra, a trecut prin birouri, la stopit :) Pentru ca mirosea tare... special, l-a rugat sa ii arate cum se numeste parfumul lui. Si ce crezi ca avea?! APA DE GURA! :)))) s-a scuzat, a zis ca nu a avut mai multi bani si asta a fost cel mai ieftin :)))))))))))
    Te pup. O sarbatoare minunata in cntinuare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))Chiar cu asa ceva n-am fost inca stropita,dar mai demult nefiind prea multe posibilitati in a alege parfumuri prindeam cate o Apa de Colonie care amestecata cu alte miresme imi dadea dureri de cap.
      Spune tu cum se putea rezista la atatea miresme?!:)...,dar rezistam cu stoicism,ca doar o zi era atat de speciala.:))
      Mie mi-e tare drag si acest obicei,mai ales ca si acum se pastreaza,iar ziua de azi a tinut cu barbatii,baietii,baieteii din sat.Au putut trece pe la fiecare "floare",au stropit-o sa nu se ofileasca,iar ouala adunate drept recompensa se vor transforma alaturi de cartofi si smantana intr-o mancare delicioasa"Rakat Krumpli"(adica cartofi cu ou si smantana la cuptor).
      Va doresc si voua mai departe zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Si eu o ador!:)
      El,unchiul meu a murit din pacate azi toamna la 75 de ani,ea are la toamna 92 de ani.:)
      Oricum,aceasta fotografie este o imagine a bucuriei de a trai.
      Sarbatori fericite in continuare!

      Ștergere
  3. Angi, cine te-a stropit?
    Si sotul meu cunoaste obiceiul stropitului! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-au stropit mai putini ca in alti ani,deoarece n-am putut sa stau si Lunea acasa la Remetea.Scoala in care lucrez e majoritar ortodoxa,asa ca m-am intors la servici.
      Doar Duminica au venit prietenii.:)Le-a fost frica sa nu cumva sa ma ofilesc.:))

      Ștergere
  4. Îmi place mult obiceiul vostru! Și tradiție, și modernism! Și, de ce nu, un strop de romantism!
    Cred că se și caută perechi de suflete, greșesc?

    Seară bună și frumoasă, Angi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)fetele mai micute isi numara "admiratorii",cele mari se simt importante daca ceata de baieti tineri le trec pragul,iar femeile maritate(ca mine :))se bucura de fiecare aparitie masculina,mai mare sau mai mica.:))Cei mai mici care mi-au trecut pragul sunt inca la gradi,iar cei mai mari au o varsta inaintata.
      Zi frumoasasa ai!

      Ștergere
  5. Bună Angi!
    Îmi plac clipurile și obiceiul de la tine!
    O zi minunată îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi sunt dragi aceste obiceiuri.
      sa ai ozi frumoasa!

      Ștergere
  6. Mai bine mai târziu decât neam de loc!:-)
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2013/03/31/paste-fericit-joyeuses-paques-happy-easter/
    La noi ieri a fost liber, iar azi la munca!:-)
    Ardealu'-i fruncea cu Remetea-n frunce!:-) Sanatate si bisous! Mélanie

    RăspundețiȘtergere
  7. La voi inca se mai respecta traditiile din batrani.
    E foarte frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si din batrani ,dar si de batrani si tineri in acelasi timp.:)

      Ștergere