vineri, 23 aprilie 2010

Sirop de papadie





Joi,daca tot am fost in gradina m-am tot minunat la cat sunt de harnicute albinele.Lucrau de zor si-si incarcau piciorutele cu polen.Abia mai aveau puterea sa zboare:).Parca veneau din piata cu sacosele pline de bunatati.:))
Da!...numai ca mi se facu rusine ca eu stau si ma uit la ele.Asa ca ma apuc si eu de treaba.Culeg flori de papadie ca sa-mi prepar mai apoi un sirop...

SIROP DE PAPADIE
:))Intr-o zi cat se poate de insorita...
-se culeg 200 de flori de papadie(doar floarea),se spala usor,se adauga 2 litri de apa,apoi se pune la fiert.Se lasa cam 5 min. sa clocoteasca.
-se lasa la racit pana a doua zi.
-se strecoara zeama obtinuta printr-un strecuratoare fina,apoi se adauga zaharul.Pentru 1 litru de zeama 1 kg de zahar.Mie mi-a iesit 1 litru jumate de zeama,deci am pus 1kg jumate de zahar.
-se pune la fiert,amestecand pana ce zaharul se dizolva.
-se la sa sa fiarba 20 de minute.
-se ia de pe foc si se pune in sticle pe care le puneti apoi sa stea in prosoape,la caldurica, pana a doua zi.

Se poate folosi:
ca sirop cu apa minerala,
se pune in ceai,
se bea ca sirop de tuse:)

19 comentarii:

  1. Buna idee,nu am stiut de siropul asta,eu stiam de miere de flori de papadie care este o bunatate(am facut odata ...demult cred ca aveam vreo 9-10 ani fara stirea lui maica-mea ca sa nu se supere ca stric zaharul luat pe ratie....si a iesit o bunatate ca a mai facut si mama apoi)!!!Dar daca ma intrebi cantitatile exacte...nu le mai stiu!!
    Sa ai duminica placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult prima foto.
    N-am stiut ca se poate face si sirop. Foloseam doar frunzele, la salata. Dac-am sa gasesc printre betoanele de la mine, atatea papadii, am sa incerc si eu. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat de siropul ăsta angi.:)
    Dar ştiu că-i bun.;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu m-as fi gandit ca se face sirop din floricelele astea galbioare :D
    E amarui sau cu ce aduce gustul?

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca fierbi mai mult timp acest sirop sigur va iesi ca o miere,Judy.
    Am avut o duminica ,asa cum mi-ai dorit...placuta!:))Si maine as vrea sa fie tot duminica!;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Hai la mine in gradina(foto 2):),si-ti culege ...pe alese,Teodora!

    RăspundețiȘtergere
  7. Azi au si trecut doua sticlute,Steluta,la cat e de bun.
    A venit Sorina pe la noi si i-am servit ca la "mama acasa"...branza topita facuta de mami,ceapa verde din gradina,sirop de papadie cu apa minerala,iar la final haias facut de buni(si sa vezi ce bune i-au iesit!)
    Saptamana asta mai fac o portie,dar voi adauga si zeama de la o lamaie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Are exact gustul mierii de albine ,dulce si aromat,Olgutza.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si maica-mea face amuce din papadii :)! tot un fel de miere doar ca nu e atat de solidificata ca si mierea de la albine ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Asa e si siropul meu,Manu,aproape ca mierea de albine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nimic nu e mai sanatos ca un sirop natural,Denisia.Incearca !E tare bun!

    RăspundețiȘtergere
  12. sper sa iasa cv :) eu vreau sa al fac acest sirop :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu azi am facut din nou din 3 litri de ceai de papadie.Mi-au iesit 16 sticlute.
      Saptamana viitoare mai fac o portie:)
      Poti adauga si un pliculet de sare de lamaie.O sa aiba o culoare mai apropiata de cea a mierei.

      Ștergere
  13. dar acuma am citit cum se face ,,
    fac si eu;)

    RăspundețiȘtergere
  14. f buna reteta,merita ,incercati!

    RăspundețiȘtergere
  15. e minunat. dar se poate face si din frunze daca nu am reusit sa strangem flori.

    RăspundețiȘtergere
  16. sarea de lamaie este f.f. toxica....

    RăspundețiȘtergere